Nova estratègia terapèutica contra la malaltia d‘Alzheimer

Giralt_FotoGrupAlberch_web.jpgInvestigadors de l’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona (UBNeuro) han identificat una potencial estratègia terapèutica contra la malaltia d’Alzheimer, segons un article publicat a la revista científica Journal of Neuroscience. El treball demostra, en un model de ratolins de la malaltia, que els astròcits —un tipus de cèl·lula del cervell— són capaços d’alliberar proteïnes que afavoreixen la supervivència de les neurones. Segons els investigadors, aquests resultats representen un pas endavant en la comprensió de la fisiologia dels astròcits i, a més, obren la possibilitat d’utilitzar aquest tipus cel·lular de manera terapèutica contra l’Alzheimer.

La recerca està dirigida per Albert Giralt, investigador Ramón y Cajal de la UB, i també la signen els experts Jordi Alberch, Laura López Molina, Anna Sancho Balsells, Ana López i Sílvia Ginés, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i de l’Institut de Neurociències, i membres de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa sobre Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED). Així mateix, participen en el treball José M. Delgado García i Agnès Gruart, de la Universitat Pablo de Olavide, i altres experts de l’INSERM (França) i de l’Institut du Fer à Moulin (França).

Llegiu la notícia sencera a UB-WEB

Aquesta entrada s'ha publicat en Farmàcia, Medicaments, Recerca i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.