‘Mr. Pinx’ guanya l’Ecotrophelia Espanya 2019

Ecotrophelia2.jpgMr. Pinx, uns bastonets cruixents i comestibles que es fan servir per punxar aliments, és un nou producte alimentari elaborat per un grup d’estudiants del màster de Desenvolupament i Innovació d’Aliments de la UB que ha estat distingit amb el primer premi del concurs Ecotrophelia Espanya 2019.

Aquest producte, elaborat amb farina de blat de moro, reinventa el concepte habitual dels típics bastonets —no reutilitzables i emprats per punxar les tapes en bars i restaurants— i els fa també comestibles. Així doncs, la formulació innovadora de Mr. Pinx el situa completament com un producte nutritiu que enriqueixi l’experiència de consum dels usuaris sense generar residus. Aquest producte guanyador de l’Ecotrophelia Espanya 2019 ha estat desenvolupat per les estudiants de la UB Kizkitza Castander, Julia Pablo Torres, Andrea Maldonado i Anabel Práxedes, sota la tutoria de Cristina Andrés Lacueva, professora de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la UB i coordinadora del màster, i el professor Ramon Rovira, de l’esmentada Facultat.

Ecotrophelia Espanya és un certamen impulsat per la Federació Espanyola d’Indústries de l’Alimentació i Begudes (FIAB), amb el suport del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) i la Fundació Alícia. Aquesta iniciativa, dirigida a estudiants de graus i de màsters universitaris, vol distingir els productes alimentaris més innovadors que reflecteixin models de producció sostenible en el sector de la indústria de l’alimentació i les begudes.

El producte elaborat per les estudiants del màster de Desenvolupament i Innovació d’Aliments de la UB serà el representant espanyol en la nova edició de l’Ecotrophelia Europa, la final europea prevista del 6 al 7 d’octubre a la ciutat de Colònia (Alemanya).

Aquesta entrada s'ha publicat en Aliments, estudiants, Farmàcia, Premis i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.