Els efectes saludables de les verdures augmenten quan es cuinen amb oli d’oliva verge extra

anti.jpgCuinar les hortalisses del sofregit amb oli d’oliva verge afavoreix l’absorció i l’alliberament dels compostos bioactius dels seus ingredients tradicionals (all, ceba i tomàquet), segons un estudi realitzat per un equip d’investigadors de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona, el Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn) i el Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Diabetis i Malalties Metabòliques Associades (CIBERDEM), liderats per la professora Rosa M. Lamuela. Aquests resultats, publicats a la revista científica Molecules, permeten aprofundir en els mecanismes pels quals la gastronomia podria tenir un paper rellevant en els efectes saludables de la dieta mediterrània.

La dieta mediterrània, caracteritzada per un alt consum de fitoquímics procedents d’hortalisses (verdures), fruites i llegums, s’ha correlacionat amb millores en la salut cardiovascular i metabòlica. Aquesta associació es basa principalment en els resultats de l’estudi PREDIMED, un assaig clínic multicèntric dut a terme del 2003 al 2011 amb més de 7.000 persones i en el qual també va participar Rosa M. Lamuela.

Llegiu la notícia completa a UB-WEB.

Aquesta entrada s'ha publicat en Alimentació, Cuina, Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.